5 روش دریافت بک لینک بدون درخواست

پخش کردن و انتشار لینک ها به طور معمول کار خسته کننده ای می باشد، و بسیاری از تولیدکنندگان محتوا به همین دلیل و همچنین آشنا نبودن با لینک سازی مستمر از بین می روند. سهیل تفخیمی هستم از آژانس تبلیغات ادبیز و در این مقاله قصد دارم 5 راه هوشمندانه برای دریافت بک لینک بدون خواهش کردن و درخواست مستقیم را ارائه کنم. همچنین با بسته های تبلیغات محتوایی هدفمند می توانید کسب و کار خود را رشد دهید و کاربران را به مشتری تبدیل نمایید.

برخی افراد در دنیای سئو، در زمینه لینک سازی بسیار خوب عمل می کنند. اگر شما طبق راهنمایی های راس جونز بخواهید لینک های خود را توسعه دهید، نیاز دارید تا یک لیست بزرگ از افراد تهیه کنید، با آنها صحبت کنید، لینک های خود را توسط آنها گسترش دهید و در نهایت نیز موفقیت کمی بدست خواهید آورد. اما برای عده ای دیگر، مانند خود من، التماس کردن به مردم برای پخش لینک کاری بسیار نفرت انگیز است. به همین دلیل حتی اگر من محتوایی را تهیه کنم که مورد نیاز مردم است، باز هم تنها چیزی که مانع موفقیت من می شود همین تبلیغ و گسترش لینک آن مطلب است. اما برای این مشکل راه حل هایی نیز وجود دارند. روش هایی برای دریافت لینک، حتی از منابع ویژه، بدون آنکه نیاز باشد تا به طور مستقیم بگویید “ببخشید، میشه لینک من رو قرار بدید؟”، من این کار را تجربه کرده ام و آن را به شما نشان خواهم داد.

مشکل کجاست ؟

خب مشکل این است که بیشتر افرادی که در وب هستند در این لحظه گفتگو را با جملاتی نظیر “سلام، من یک مطلب عالی دارم” یا “سلام، این چیز در وضعیت خوبی قرار ندارد، اگر ممکن است به آن لینک دهید البته شاید بدردتان هم بخورد” و یا “سلام، من متوجه شدم که شما اغلب لینک فلان چیزها (سایت ها) را قرار می دهید، خب من هم چیزی (سایتی) دارم که شبیه فلان چیز (سایت) است”.

من فکر می کنم که مردم فکری شبیه به این را در ذهن خود دارند، “وای خدای من، من از سئو متنفرم، پس کلا بیخیال آن می شوم”. بسیاری از مردم، روزنامه نگاران، وبلاگ نویسان و یا تولید کنندگان محتوا در همه ی زمینه ها، از درخواست کردن برای انتشار لینک هایشان متنفر هستند، حتی زمانی که آنها به موفقیتی نیز دست یافته اند، حتی موفقیت های بزرگ.

هنگامی که من با بهترین اشخاص دنیا در زمینه لینک سازی، متخصصین لینک سازی با شیوه های ارتباطی، صحبت می کنم، آنها می گویند که “تنها 5 تا 10 درصد از مردم با استفاده از روش های فوق، موفق می شوند”  این بدان معنی است که شما اصولا با این عبارات رو به رو می شوید، “نه” “خیر” “وای نه” “متاسفانه خیر” “هیچی” “متاسفم” “اووم، نه” “نه”. در نهایت شاید یک نفر پیدا شود که به شما بگوید “خب، باشه، من به شما لینک میدم.”

با شکست مواجه شدن در این مسیر نه تنها باعث تضعیف روحیه ی شما می شود بلکه هنگامی هم که شما برای توسعه نام و برند خود تلاش می کنید، برند شما آسیب می بیند. آنها غالبا شما را با مسائل زیادی درگیر می کنند. در حقیقت، در دنیای سئو افراد زیادی وجود دارند که تنها ارتباط آنها با من، سوال و درخواست پیرامون دریافت لینک به مقدار زیاد می باشد. این کار برای کسانی که از این کار متنفر هستن بسیار زجرآور می باشد. اما من تضمین می دهم که عده ای نیز این کار را دوست دارند، پس شما دو گزینه پیش روی خود دارید.

اول، بهتر است که شما روند توسعه ی لینک هایتان را بهینه کنید زیرا این کار باعث دستیابی به موفقیت بیشتر، کاهش میزان آسیبی که در این فرایند به برند شما می خورد و نیز کاهش سختی و طاقت فرسا بودن آن می شود، ما نیز مطالبی در اینباره در وب سایت خود قرار داده ایم. دوم، روش هایی نیز وجود دارند که می توان به وسیله ی آنها از شر این مشکلات رهایی پیدا کرد. من در اینجا برای شما 4 به علاوه نیم روش را توضیح می دهم، زیرا روش آخر را قبلا توضیح داده ایم.

5 روش برای دریافت لینک ها

  1. عبارت “من این را درست کرده ام و شما احتمالا از آن استفاده خواهید کرد”

اولین تاکتیک – من قصد دارم از کنوانسیون های نامگذاری مکالمات برای این مورد استفاده کنم – “من چیزی ساخته ام که شما احتمالا از آن استفاده خواهید کرد”. خب، در واقع شما به جای گفتن جمله ی “من این چیز را ساخته ام، آیا به من لینک می دهی؟” از عبارت “من این را ساخته ام و مطمئنم که شما و افراد دیگری که نظیر شما هستند، احتمالا می خواهید به آن دسترسی داشته باشید؛ زیرا این چیز فلان نیاز ویژه ی شما را مرتفع می کند.”

بنابراین، شما می توانید مطالب مرتبط با فعالیت خود را که قبلا در اینترنت منتشر شده اند پیدا کنید، راه های ارتباطی با نویسنده یا منتشر کننده ی آن را بیابید و از طریق روش های موجود مانند ارسال دیدگاه، ایمیل و یا شبکه های مجازی با او ارتباط برقرار کنید. به این وسیله شما یک منبع اضافه دارید که می توانید لینک فعلی خود را در آن قرار داده و یا در پروژه های بعدی از آن استفاده کنید.

این روش با وبلاگ نویسان، روزنامه نگاران و افرادی که در زمینه پوشش داده ها و مطالعات فعالیت می کنند بسیار نتیجه بخش است. همچنین با افرادی که در محتوای خود از عناصر بصری و ابزار استفاده می کنند نیز کار می کند. در نتیجه، اگر شما بتوانید این تاکتیک را برای یکی از این نوع چیزها مانند داده ها، تصاویر و یا کاربران طعمه شده، بهینه سازی کنید نتیجه ی بهتری خواهید گرفت. این روش برای اشخاصی که نیاز به حمایت خارجی دارند هم بسیار کارا می باشد. مثلا اگر شما فردی را می شناسید که سعی می کند محتوایی به شکل مباحثه و مناظره ایجاد کند، و شما مدارکی داشته باشید که بتوانند از این استدلال ها حمایت کنند، در اغلب مواقع حتی با ارسال یک دیدگاه ساده، آن فرد لینک شما را به مطلب فوق اضافه می کند، زیرا به این طریق می خواهد نشان دهد که منظور شما را متوجه شده است.

اما تنها عیب این روش آن است که برای محتوای تجاری، کارایی لازم را ندارد.

  1. عبارت “شما در لیست خود X را قرار داده اید، من X را دارم (یا من X هستم)”

خب، شما می توانید به جای گفتن جمله ای مثل “من یک لینک می خواهم” ، از جمله ی فوق استفاده کرده و به صورت غیر مستقیم و غیر واضح منظور خود را بیان کنید. شما باید منبعی که X را در فهرست خود قرار داده پیدا کنید، غالبا در این موارد یک اپراتور یا سیستم ثبت درخواست وجود دارد، اما دیگر نیازی به التماس کردن برای دریافت لینک وجود ندارد، تنها کافی است که بگویید “شرایط من با معیار های شما مطابقت دارد”.

ممکن است درخواستی به این شکل مطرح شود “سلام، آیا در میان وب سایت های آموزشی، سایت هایی وجود دارند که با ADA سازگار بوده و برای عموم مردم قابل دسترس باشند؟” و شما در جواب آن می گویید “خب، حدس بزن که چی؟ بله من آنها را می شناسم. تمام اطلاعاتی که درباره وب سایت هایی می باشد که با ADA سازگار هستند، در اینجا قرار داده می شود.”

یا برای مثال، ما در حال طراحی کردن یک قالب ویژه با استفاده از جدیدترین استانداردهای CSS هستیم و به نظر می رسد که شما قبلا در این زمینه تبحر داشته و یک صفحه یا وب سایت را با این استانداردها ساخته اید، بنابراین شما با شرایط و نیاز های ما مطابقت دارید. یا مثلا نیاز به وب سایتی که بتواند در کمترین زمان ممکن بارگزاری شود، حتی در سرور های ضعیف، و شما یکی از آنها را دارید و به همین ترتیب در فرایندی که ایجاد شده است وارد می شوید.

  1. عبارت “اجازه دهید به شما کمک کنم”

این روش بسیار وسیع گسترده است، اما اساسا اگر بتوانید منابعی را شناسایی کرده و هر چیزی که آنها در هر جایی منتشر می کنند را دنبال کنید، چه در شکبه های مجازی، چه به صورت محتوا و مطلب، چه به شکل پخش در رسانه ها و یا به هر شکل دیگری، و سپس نویسنده ها و یا منتشرکنندگان آنها را پیدا نموده و از درخواست ها و نیازمندی ها و علاقه ها و پروژه های ناتمام آنها مطلع شوید، در نهایت می توانید یک آفر ویژه برای کمک به آنها ارائه کنید و به عنوان حق الزحمه لینک خود را درون آن پروژه قرار دهید. بنابراین برای انجام این کار کافی است که شما گروهی از مردم که تمایل به دریافت لینک از آنها دارید را دنبال کرده، منتظر بمانید تا آنها لیست درخواست ها و نیاز های خود را منتشر کنند، سپس شما آن نیاز ها را برآورد نموده و در نهایت لینک خود را به عنوان پاداش در آن قرار دهید.

  1. عبارت “من از اینکه یک تاییده برای شما تهیه کنم، خوشحال می شوم”

این یک نسخه ی اصلاح شده از عبارت “من چیزی ساخته ام که شما احتمالا آن را دوست خواهید داشت” می باشد. در اینجا به جای گفتن عبارت “این چیزی است که شما احتمالا دوست دارید و شاید شامل آن باشید” از عبارت “من متوجه شدم که شما یک محصول، یک تکه از محتوا، یک ابزار، یک قطعه ی جدید سخت افزاری، یک محصول فیزیکی و غیره را در اختیار دارید که من آن را دوست دارم و از آن استفاده می کنم و به نظر می رسد در جامعه ی آماری صحیحی که شما به دنبال آن هستید قرار دارم. بنابراین، خوشحال می شوم که بتوانم در روند تهیه ی یک تاییده یا رضایت نامه به شما کمک کنم”. اغلب اوقات، یا شاید همیشه، هر زمان که یک رضایت نامه وجود دارد، یک لینک بازگشت به آن منبع نیز در کنار آن موجود است، زیرا آنها می خواهند بگویند که مثلا “رند فیشکین از موز گفته است که ……” و در اینجا دو لینک به من تعلق می گیرد یکی به پروفایلم و دیگری به وب سایت موز.

  1. “تولید محتوا توسط بازدیدکنندگان”

شاید شما با این مبحث به اندازه ی کافی آشنا باشید و شاید اولین چیزی که هنگام فکر کردن به این موضوع به ذهنتان می آید این باشد “چگونه بدون درخواست کردن بتوانم از آنها لینک بگیرم؟” و این از طریق مشارکت مهمانان است، مانند وبلاگ نویسان مهمان، سردبیران مهمان و انواع طرق نویسندگی در سایت به صورت مهمان. در رویداد Whiteboard Fridays مطالب بسیار زیادی در اینباره وجود دارد، بنابراین در اینجا دیگر به طور عمیق به آن نمی پردازیم.

در نهایت من امیدوارم که شما بتوانید از برخی یا همه ی این تکنیک ها را استفاده کنید، زیرا اگر شما از لینک سازی با شیوه های ارتباطی نفرت داشته باشید، با اینکه زمان و تبحر زیادی لازم دارد، اما به مراتب بهتر از آن است که بالاترین میزان موفقیت شما 5٪ تا 10٪ باشد. در صورتی که پنج تا ده درصد کمترین میزان موفقیت در هرکدام از این تاکتیک ها می باشد و اگر با دقت بیشتری انجام گردند می توان تا میزان 50٪ تا 75٪ از آنها انتظار موفقیت داشت. شما میتوانید بک لینک های زیادی از منابعی بزرگ دریافت کنید، این کار فقط به مقداری صبر و حوصله نیاز دارد.