افزایش اعتبار سئو با بک لینک نوفالو

بسیاری از سایت های کاربر محوری که امکان مشارکت و ارسال مطالب را برای شما فراهم می نمایند، به شما اجازه ی دریافت لینک های فالو از این مطالب را نمی دهند. در حالی که لینک های قرار گرفته در بیشتر شبکه های مجازی، نظرات و نشریات به صورت نوفالو هستند، اما چند راه نیز برای دور زدن آنها وجود دارد. سهیل تفخیمی هستم از آژانس تبلیغات ادبیز و در این مقاله قصد دارم 5 تکنیک برای دریافت لینک های فالو و نسبتا معتبر از سایت هایی که پلتفرم آنها بر اساس لینک های نوفالو می باشد به شما ارائه می کنم. همچنین با بسته های تبلیغات محتوایی هدفمند می توانید کسب و کار خود را رشد دهید و کاربران را به مشتری تبدیل نمایید.

در دنیای سئو و جستجوگرها، لینک هایی با خاصیت فالو وجود دارند که آنها را می توان در تقریبا اکثر وب سایت ها پیدا نمود. اما شما می توانید لینک هایی با خاصیت نوفالو نیز داشته باشید که در کد های HTML سایت قابل تشخیص هستند. کدی که به طور معمول برای لینک ها باید بررسی شود href=somewebsite می باشد و اگر در این کد خاصیت rel=nofollow را مشاهده کردید، این به آن معنا است که موتور های جستجو مانند گوگل، بینگ، یاهو و … این لینک را به عنوان یک مبادله ی صحیح به حساب نمی آورند، یا حداقل نه از آن روشی که در حالت معمول برای محاسبه ی لینک های فالو استفاده می کنند.

کدام لینک ها از rel = nofollow استفاده می کنند؟

داستان اصلی این است که گفته می شود اینگونه لینک ها ارزشمند نیستند اما راه هایی برای ارزشمند کردن آنها وجود دارد. شاید اخیرا و در دنیای اخبار جستجوگرها مشاهده کرده اید که بعضی از شرکت ها، فوربس و چند سایت دیگر مانند آن، برای مثال سایت هافینگتون پست در سال گذشته، تگ های nofollow را به تمام لینک هایی که درون مقالات تولید شده توسط شرکت کنندگان آنها بود، اضافه نمودند. بنابراين اگر امروز من مقاله اي را براي شرکتی از این دست بنويسم، لینک هایی که از طرف من در آن مقاله قرار داده شده اند ارزش خاصی ندارند، زيرا آنها خاصیت نوفالو (دنبال نکردن) را به این لینک ها اعمال نموده اند.

  1. لینک های موجود در شبکه های مجازی مانند فیس بوک، توئیتر، لینکدین و …

این گروه تعداد زیادی از لینک ها را شامل می شوند. شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک، توییتر، لینکدین و غیره یکی از پاسخ های این پرسش هستند که چرا شما نمی توانید فقط با رفتن به آنها و گذاشتن لینکتان در آنجا، قدرت لینک هایتان را افزایش دهید؟

  1. نظرات مانند مقالات خبری، وبلاگ ها، انجمن ها و …

به طور کلی همه ی دیدگاه هایی که شما در مقالات خبری، وبلاگ ها، انجمن ها، سایت های پرسش و پاسخ و یا هر کجا که گفتگویی وجود دارد، ارسال می نمایید به صورت نوفالو هستند.

  1. سایت های کاربر محور مانند کورا، ردیت، یوتیوب و …

سایت های کاربر محور، مکان هایی مانند کورا و ردیت که شما می توانید در آنها مطالبی را ارسال کنید و یا یوتیوب که می توانید در آن ویدئو و پست و لینک بفرستید، اکثر آنها و در حقیقت همه ی آنها ویژگی نوفالو را به تمام لینک هایی که توسط شما در آنجا قرار می گیرد اضافه کرده اند. به عنوان مثال سایت اینستاگرام را می توان نام برد که جز شبکه های اجتماعی است و شما عکس های خود را در آن قرار می دهید. در واقع پروفایل کاربران در آنجا تنها نقطه ای در پلتفرم اینستاگرام است که کاربران می توانند لینک های واقعی خود را در آنجا قرار دهند اما همان هم به صورت نوفالو می باشد.

  1. بعضی از ناشران با سیستم نظارت بر محتوای ساده تر مانند فوربس، بازفید، لینکدین پالس و …

در حال حاضر، تعدادی از ناشرانی که از سیستم های نظارت بر محتوای ساده تری بهره می برند مانند بیشتر شرکت ها، فوربس، بازفید، هافینگتون پست، پلت فرم لینکدین پالس و بسیاری دیگر از خاصیت rel = nofollow در مطالب تولید شده توسط کاربرانشان استفاده می کنند.

فرمول ارزیابی پایه برای به دست آوردن لینک های فالو از منابع ذکر شده در بالا

فرمول پایه ای که ما در اینجا باید آن را بررسی کنیم : چه مقدار مشارکت و ارسال پست در اینگونه وب سایت ها نیاز است تا نتیجه ی حاصل شده منجر به دریافت لینک های فالو شود و موتور های جستجو نیز برای آن ارزش قائل شوند؟

کار X را انجام بده ‎‎‎‎> لینک نوفالو دریافت کن > نتیجه ی Y حاصل شود > پیش به سوی لینک های فالو

پنج مثال/تاکتیک برای شروع

این کار ممکن است به روش های متعددی اتفاق بیفتد، مثلا می تواند به شکل غیر مستقیم باشد. به این شکل که شما در یکی از مکان های گفته شده پستی را ارسال می کنید که لینک آن نوفالو است. فردی آن را مشاهده می کند. ما فقط می خواهیم این فرد را به اینجا بیاوریم، در حقیقت او مانند دوستی است که این مقاله را می خواند و می گوید “آره، این لینک خیلی مفید است” یا اطلاعات خیلی مفیدی بود، مقاله ی خوب و بدرد بخوری بود، به نظر می رسد که شرکت شما معتبر و کاربردی است و یا هر چیز دیگر. پس از آن، او در نقش یک بازنشر کننده مطلب شما را در سایت های دیگر منتشر می کند و لینک سایت شما را نیز به عنوان مرجع در آن قرار می دهد، یک لینک فالو که برای موتور های جستجو نیز دارای اهمیت است. در این حالت شما به طور غیر مستقیم، اعتبار جستجوگر ها را از طریق بالا بردن کیفیت و تقویت آن مطلبی که به اشتراک گذاشته اید، به دست می آوردید.

گوگل این را دوست دارد. آنها می خواهند که شما از همه ی این مکان ها برای نشان دادن محتواها و داشته های خود استفاده کنید و امیدوارند که اگر آنها برای مردم ارزشمند بودند، مردم آنها را انتخاب کنند یا به آنها لینک دهند و در نهایت گوگل نیز مزد زحمات شما را خواهد داد.

خب در اینجا به عنوان نمونه برخی از مکان هایی که ممکن است در مراحل اولیه برای شروع کار شما مناسب باشند را آورده ایم. این موارد تنها چند نمونه از مجموعه ی بزرگی هستند که شما می توانید از آنها برای هر صنعت و فعالیت متفاوتی استفاده کنید.

  1. مشارکت کنندگان در سایت کورا

مشارکت در سایت کورا، به ویژه اگر شما دارای اعتبار مرتبط یا ارزشمند بوده و یا تجارب بسیار منحصر به فرد و خاصی داشته باشید، این امر غالبا باعث می شود که مطبوعات آنلاین از تجربیات شما استفاده نمایند. سردبیران، روزنامه نگاران و نشریات مختلفی وجود دارند که از پاسخ های جذاب و مفیدی که در جواب به سوالات مطرح شده در کورا ارائه شده اند، برای نشریه ی خود استفاده می کنند و سپس آنها نام شما را به عنوان یک منبع ذکر می کنند، از شما درخواست همکاری و مشارکت می کنند، یک نقل قول از طرف شما منتشر می کنند، به وب سایت شما اشاره می کنند و یا همه این نوع موارد.

  1. ارسال نظرات معمولی در وبلاگ های کم طرفدار

ارسال نظرات معمولی به ویژه درون وبلاگ ها، می دانم ممکن است عجیب به نظر برسد، اما وبلاگ های کم طرفدار بهتر از پر طرفدار ها هستند. حالا چرا؟ به دلیل آن که دور از حاشیه قرار می گیرید و ظاهر فعالیت شما شباهت کمتری به اسپمر ها دارد، مخصوصا اگر شما یک مشارکت کننده و توسعه دهنده ی معتبر نیز باشید. بدین ترتیب شما خارج از گود می ایستید، عوام فریبی می کنید، ارزش و جایگاه بدست می آورید و حتی غالبا این فرایند منجر به آن می شود که نویسنده یا وبلاگ نویس پست های بعدی شما را نیز دنبال کند. اگر می خواهید با دیگر روش های این تاکتیک آشنا شوید، مقاله ی بازاریابی دیدگاه ها را که سال گذشته در رویداد Whiteboard Friday آن را معرفی کردیم، مطالعه کنید. این مقاله به شما یک نگاه عمیق تر در این موضوع خواهد داد.

  1. دنبال کردن و ارتباط با لینک های هدف در توئیتر

شماره ی سه، لینک های هدف خود را در توِئیتر پیگیری کرده و آنها را دنبال کنید، به ویژه اگر لینک های هدف شما معتبر و با ارزش باشند، مانند روزنامه نگاران، وبلاگ نویسان و مشارکت کنندگان B2B و همچنین نویسندگان و یا افرادی که برای بسیاری از نشریات مختلف مطلب و مقاله می نویسند. مهم نیست که او یک نویسنده ی رسمی باشد، همین که برای تعداد زیادی از نشریات و مجلات اینترنتی مطلب بنویسد کافی است. سپس مطالب مرتبط خود را با آنها به اشتراک بگذارید و اگر این کار را از طریق اکانت توئیتر خود انجام دهید و قبل از آن با این گروه از نویسندگان ارتباط تنگاتنگ و خوبی داشته باشید، شانس بالایی برای دریافت فالوبک خواهید داشت و این مسئله در نهایت منجر به آن می شود که این افراد در آینده نقل قول های متعددی را از شما قرار دهند.

  1. لینک های نقل قول شده در عکس های اینستاگرام

اکانت های اینستاگرام. هنگامی که شما تصاویر خود را در اینستاگرام ارسال می کنید، اگر از هشتگ ها استفاده کنید — هشتگ مارکتینگ یا بازاریابی با هشتگ ها یکی از تنها راه هایی است که می توان توسط آنها در اینستاگرام تبلیغات انجام داد — و بدانید که کدام هشتگ ها مورد نیاز روزنامه نگاران، نویسندگان، سردبیران و نشریات هستند، به ویژه در حوزه هایی مثل مسافرت، فعالیت ها، رویداد ها و چیز هایی که در اخبار و کنفرانس ها و رویداد ها هستند، افراد بسیار زیادی این عکس ها را برداشته و از شما درباره استفاده کردن از آنها کسب اجازه می کنند. به علاوه ی آن اگر شما تمایل داشته باشید، می توانید از آنها بخواهید تا لینک شما را به عنوان مرجع در پست خود اضافه کنند که این کار باعث می شود تا کاربران ارتباط بسیار بیشتر و بهتری با وب سایت شما یا لینک مورد نظرتان داشته باشند.

  1. تقویت محتوای منتشر شده در سایت خود با انتشار مجدد آن در پلتفرم های دیگر

اگر از پلتفرم هایی استفاده می کنید که کاملا به صورت نوفالو هستند و یا به صورت مشارکت آزاد و فالو بوده اما به نظر می رسد که گوگل توجهی به آنها نداشته و لینک های درون آنها را حساب نمی کند، برای مثال وب سایت بزرگ و معروف Medium ، شما می توانید از تاکتیک های بازنویسی پیروی کنید. بنابراین، در ابتدا شما باید مطلب مورد نظرتان را در وب سایت خود نوشته و سپس آن را در چند نمونه از این مکان ها دوباره بازنشر کنید.

من به فوربس می روم و نوشته هایم را در آن منتشر می کنم. من به مدیوم می روم و مطالبم را در آنجا قرار می دهم. من به هافینگتون پست می روم و مقاله هایم را در آنجا نیز منتشر می کنم. من مطالبم را در همه ی این پلتفرم ها بازنشر می کنم. احتمالا شما فکر می کنید که این کار موجب duplicate content یا افزونگی مطالب نمی شود و از خودتان ناراحت نیستید زیرا به نظر می رسد که همه ی اینها یک وب سایت را به عنوان مرجع نشان می دهند. اما از نظر فنی این کار همان افزونگی مطالب است اما نه به آن شکلی که برای موتور های جستجو ناخوشایند است.

شما اصولا در اینگونه سایت ها از همان روش هایی استفاده می کنید که در توییتر، فیس بوک و یا لینکدین نیز از آنها استفاده کرده اید، جایی که شما آن را به عنوان راهی برای گفتن این عبارت مناسب می دانید “اینجا، اگر در این پلتفرم ها فعالیت می کنید، این را چک کنید و این لینک مرجع آن است”. شما می توانید این کار را با یک مقاله ی کامل انجام دهید، درست مانند اینکه محتوای کامل را در RSS یا برای مشترکین ایمیل قرار دهید. سپس از این پلتفرم ها برای به اشتراک گذاری و تقویت استفاده کنید تا در دسترس افرادی قرار بگیرید که ممکن است بعدا به شما نیاز پیدا کنند.

بنابراین، لینک های نوفالو با وجود اینکه به صورت مستقیم تاثیرگذار نیستند، اما به طور بالقوه بسیار قدرتمند بوده و به شکل غیر مستقیم می توانند برای دریافت انبوهی از لینک های مفید و مقدار زیادی از اعتبار سئو به شما کمک کنند.